Arama

12 Şubat 2007 Pazartesi

You, Me and Dupree (2006)

**Dupree-ness o kadar da gerekli değil**

Konusu şöyle; Carl Petersen (Matt Dillon) Molly ile yeni evlenmiştir. Molly'nin babasının (Michael Douglas) devasa şirketinde çalışan Carl, yakın dostu Dupree evsiz, işsiz ve yalnız kalınca kısa bir süreliğine kendisinde kalmasına izin verir ama Dupree kısa sürede onun hayatını altüst eder.

Ne anladım; Ben Stiller, Adam Sandler, Rob Schneider familyasının bir tarzı var. Çok yeni değil fikir; eski romantik komedilerin günümüz koşullarına uyarlanması. Bir adam vardır, duygusal bir dönemeçtedir, yeni evlilik gibi. Çok sağlam arkadaşları vardır. Bir şekilde olaylar kahramanın aleyhine gelişir, iyice kötü yerlere gelir. Paralelde skeçler izleriz. Birbirlerinin filmlerinde misafir oyunculuk yapar bu oyuncular. Bu filmlerin bazılarında yan hikayeler, skeçler gerçekten komik olur bazılarında da sıkıcı. Hikayenin orijinalliği gibi kaygılar olmaz bu filmlerde, daha çok akılda kalıcı komik sahneler ve karakterler varsa iyidir. Dupree formülün pek işlemediği filmlerden. Matt Dillon, Ah Mary Vah Mary'de şaşırtıcı şekilde zirvedeki bir komedide oynamıştı. Bu film o ayarda değil senaryonun zayıflığından dolayı. Teknedeki rüya, rampadan kayarken geçirdikleri kaza sahneleri haricinde pek birşey kalmadı aklımda filmden. One Night At McCool's un seviyesine daha yakın.

Aklımda kaldı; Dupree iş görüşmesinde:

- Bize biraz kendinizi anlatın Bay Dupree.
- Sosyal biriyim ve iyi iletişim kurarım. Hayattan zevk almak konusunda kararlıyım. Görev adamı olduğum söylenemez. Ben robot değilim. Her işe sürebileceğiniz birini arıyorsanız, o kişi ben değilim. Çalışmak için yaşamıyorum. Tam tersine. Yaşamak için çalışıyorum. Aklıma gelmişken, Kolomb Günü çalışıyor musunuz?
-Evet, çalışıyoruz.
-Sahi mi? Adam Yeni Dünya'yı keşfetti. Japonlara Karşı Zafer Gününü
sormaya çekiniyorum. Eddie, Telefonun var En azından denedik, değil mi? Çok teşekkürler. Anlıyorum. Özgeçmişimi alıyorum. İzninizle.

Sonuç; öldürecek bol vakit varsa çekilebilir.

11 şubat pazar gündüz evde

http://www.imdb.com/title/tt0463034/

1 yorum:

kilavuzkarga dedi ki...

kötü ötesiydi

zaten şu yamuk burunun hiç bi filmi beenmiyorum...

Tamam tamam şu hapishanede kıçlarını kırbaçladıkları filmde koltuu kıracaktım itiraf ediyorum...

ama gene de sevmiyorum

Bu filmde bankta otururken yağmur suyunun arabalar tarafından üstüne boca edilmesini iplemedii sahneyi beendim yukarda allah var....

geneli götüydü ama...