Arama

13 Şubat 2007 Salı

Cool Runnings (1993)

**** Eins, zwei, drei ****

Konusu şöyle; yüz metreyi on saniyenin altında koşabilen Leon olimpiyat seçmelerinde şanssızlık yaşar ve giremez. Babasının yakın arkadaşı, bobsled antrenörü Irv'ü (John Candy) bulup kış olimpiyatlarına girmeye kadar verir ve olimpiyatlarda şaşkınlıkla karşılanan ilk Jamaika'lı Bobsled ekibini kurmaya çalışır.

Ne anladım; 1988 Calgary kış olimpiyatlarda yaşanan gerçek bir olaydan esinlenilip çekilmiş. Bir walt disney filmi; kendine güvenirsen başarırsın, kazanmak değil yarışmak önemlidir gibi klişeler eksik değil ama hakikaten komik bir film. İlk defa soğuktan da öte kar ve buz gibi kavramları gören çıplak popolu sıcak iklim insanları. John Candy filmin sağlam oyuncusu. Tanrılar Çıldırmış Olmalı geldi aklıma, o tatta. Pazar sabahı aile eğlenceliği. Ne demeye türkçe adı Üşütük Popolar hiç anlamamıştım zamanında da..

Aklımda kaldı; I feel very olympic today. How about you?

7 şubat çarşamba gecesi merve ile izledik

Sonuç; çok eğlenceli

http://www.imdb.com/title/tt0106611/

2 yorum:

Tolga YILDIRIM dedi ki...

Ben de Kerem'e katiliyorum. Jamaika kizak takimini kis olimpiyatlarinda izlemek cok keyifli. Gercek bir hikayeden alinti olmasi da ayrica guzel. Aynen ben de tavsiye ederim.

volkan dedi ki...

ben de izlemistim bu filmi, sonunda ne oluodu bilio musunuzz...solemem ayip olur...keremle ben sahneye ne kadar yakışıyorsak, jamjamlar da o kadar yakışıyorlar kış olimpiyatlarıan...