Arama

13 Şubat 2007 Salı

The Sound Of Music (1965)

***** When the dog bites, when the bee stings *****

Konusu şöyle; Manastırda yaşama uyum sağlayamayan hayat dolu Maria, yedi çocuk sahibi Georg Von Trapp'in evine çocuklara dadılık yapmaya gider. Disiplin sağlamak için çocuklarını asker gibi yetiştirmeye çalışan Kaptan Von Trapp'le ve çocuklarıyla başta zorlanan Maria daha sonra hayatlarının vazgeçilmez bir parçası haline gelir. İkinci Dünya savaşı döneminde geçen hikayenin geçtiği Avusturya Nazi işgaline uğrar ve aile giderek zor duruma düşer.

Ne anladım; hikaye tabii ki çok tanıdık geliyor. Çocuklar dadılara işkence yaparlar ama bu sefer anlaşabilecekleri biri gelir hikayesi Ayşecik serisine kadar defalarca kullanılan bir hikaye olmuştur. Ama burada West Side Story'nin de arkasındaki isim olan Robert Wise mükemmel bir müzikalde bu hikayeyi kullanıyor. 3 saate yakın süresiyle görkemli, ortasında (Doktor Jivago ve Arabistanlı Lawrance gibi) antrakt arası olan bir filmden bahsediyoruz. Genelde stüdyolarda yapılmış müzikallere alışık olduğumdan gerçekten açık havada, kırda bayırda koşturarak şarkılar söyleyen oyuncular görmek değişik bir deneyim. Dönemdaşları gibi politik durumu arkaplan olarak kullanan, ciddi sonuçlar çıkarmaktansa moralleri yüksek tutmaya çalışan ama bunu da iyi beceren bir film.

Aklımda kaldı; do-re-mi, edelweiss, how do we solve a problem like maria başta olmak üzere filmdeki tüm şarkılar.

Sonuç; ben seviyom müzikalleri

12 şubat pazartesi akşamı merveyle evde izledik

http://www.imdb.com/title/tt0059742/

4 yorum:

Merve dedi ki...

Yerli yabancı birçok versiyonunu izlediğimiz Hüly Koçyiğit ve Ediz Hun versiyonu ile sevdiğimiz bir konu.Fakat bu müzikal gerçekten çok güzeldi.Filmi izlerken içi mi bir huzur kapladı .Bütün günlük sıkıntılarımı unuttum.Bütün gece
do bir kulah dondurma
re masmavi bir dere
mi derede bir gemi
fa icinde bir tayfa
sol papatyali bir yol
la gunesten bir damla
si aysenin kedisi
şarkısını söyledik.Filme alt yazı hazırkayan arkadaş bize iyilik yapıp türkçe versiyonu yazmıştı .Eglenceliydi.

volkan dedi ki...

ben yaptim muzikleri...

kilavuzkarga dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
kilavuzkarga dedi ki...

Ben "mi ayşenin kedisi" sanıyordum
si miydi o yaa :)
filmi çeyrek asır yıl önce izlememe rağmen bööle hitler, nazi cart curttan firari bi sahne hatırlıyorum...
hülya koçyiğit ne alaka anlamadım bu babda...
Dadı muhabbetinden dem vuruyorsanız daha çok "Kral Ve Ben" benzeri bişii di diyebilirim...
Ama çok oldu daa fazla yorum getirmiim...
HAtırladıım kadarıyla