Arama

19 Ekim 2007 Cuma

Ratatouille (2007)

*** Farenin fareden başka dostu yoktur ***

Konusu şöyle; Paris varoşlarında sürüsüyle birlikte yaşayan ama çöpten yemeyi reddeden, aksine büyük bir şef olmak arzusu taşıyan fare Remy yuvasından olunca şehir merkezindeki lüks bir lokantada yeni işe başlayan temizlikçinin yemek yapma hayallerine gizlice yardım etmeye başlar.

Ne anladım; açıkçası animasyon filmleri içindeki kaliteli esprilerden dolayı, çok iyi komediler oldukları zaman seviyorum. Bunun dışında çocuklara iyi mesajlar iletmek amaçlı olmaları, çizim ve bilgisayarlarla son teknolojinin yardımıyla farenin bilmem kaç kılının tek tek farkedilebilen canlandırmaları evet hoş deneyimler olabiliyor ama sadece takdir edip geçebileceğim bir film çıkartabiliyor. Burada da güldüğüm sahne sayısının çok az olması dolayısıyla izlerken sıkıldım biraz. Senaryo da çalakalem geldi, temizlikçi çocuk ile ahçı kız arasında birdenbire bir ilişki başlaması gibi sallanmış dönüşler var. Brad Bird ilk filmi Iron Giant'tan beri aile kavramını genişleten, biraz sosyalist mesajları da filmlerine yediren bu yüzden ismini ciddiye aldığım ama kanımca konuya gereğinden fazla ciddi yaklaşan bir isim. Filmdeki en değerli parça Anton Ego ve onu seslendiren Peter O'Toole.

Aklımda kaldı; Anton Ego'nun yemeği tadıp çocukluğuna döndüğü "rosebud" vari sahne. Bütün filmin farenin dış sesi tarafından anlatılması, ilk göründüğü sahneden pencereden uçarken karenin donduğu ve filmin geri döndüğü anlatım.

Sonuç; izlenir

18 ekim perşembe akşamı izledik

http://www.imdb.com/title/tt0382932/

Hiç yorum yok: