Arama

14 Ekim 2007 Pazar

Beynelmilel (2006)

*** - Ben devrimci oldum - İyi etmişsin ***

Konusu şöyle; 1982 Adıyaman. Sıkıyönetim yılları. "Gevende" adı verilen yerel müzisyenler kendilerince bir kamyonetin kasasında küçük bir pavyon oluşturmaya çalışırken asker tarafından yakalanır. Yakında şehri ziyarete gelecek konsey üyeleri için bir askeri bandoya dönüşmeleri için eğitilmeye başlarlar.

Ne anladım; askeri ortamda çalınabilecek hiç bir parça bilmeyen çalgıcılar, tesadüfen duyduğu, ne olduğunu bilmedikleri , melodisinden dolayı beğendikleri ama aslında komünizmin simgesi olarak görülen enternasyonal marşının alaturka versiyonu ile durumu masumca kurtarmaya çalışırken başlarına olmadık işler açıyorlar. İlk bakışta akla hemen "Selamsız Bandosu" geliyor. Yakın tarihin çok önemli bir konusu üzerine olmasına rağmen yeterince eleştirel olamadığını düşünüyorum. "Eğlenip yaşamaya çalışırken adamların başına gelene bak" gibi hafif bir duygu bırakıyor, oysa senaryonun dramatik dönüşleri daha belirgin olsa izleyiciyi daha derinden yakalayabilirdi. Öyle olması gerekiyor demiyorum ama bunu yapmaya çalışıp başaramamış havası var. Müzik kullanımı da düğün sahnesi haricinde arka planda kalmış. Gene de es geçmemek lazım. Cezmi Baskın'ın ölçülü oyunu hoşuma gitti. Belki de eksiklik olarak gördüklerim BKM'nin damgasıdır, tüm filmlerinde var çünkü.

Aklımda kaldı; sessiz lörke.

Sonuç; önemli bir deneme

12 ekim günü izledim

http://www.imdb.com/title/tt0893507/

Hiç yorum yok: