Arama

21 Temmuz 2007 Cumartesi

Polis (2007)

* Türk Sinemasının yeni dibi *

Konusu şöyle; cinayet masasının eskilerinden Musa Rami yasadışı işler yapan bir ailenin oğullarından birini öldürür, üniversiteden tezi için yardım isteyen bir kıza aşık olur, 2 aylık da ömrü kaldığını öğrenir.

Ne anladım; Takeshi Kitano'nun sert polis güzellemelerinden apartılan (ona ithaf edilmiş) bir karakter Musa Rami. Bir sürü derdi ve bir sürü çocuğu olan ve hayatının sonuna geldiğini öğrenen ama geldiği durumdan dolayı artık hiç bir şeyi de düzeltme imkanı kalmayan bir adam. Öncelikle bu film ciddi mi komedi mi anlamış değilim. Ciddi olmaya çalıştığı yerlerde komik, komik olmaya çalıştığı yerlerde aptal duruma düşen sahneler ardı ardına. 2007 yılında böyle bir film yapılması inanılır gibi gelmedi bana. Hangi tür sinemayı seven biri bu filme ilgi duyabilir bilemiyorum. Haluk Bilginer'in her gördüğüm performansıyla "iyi oyuncu" olduğu fikrinden uzaklaşıyordum, son çiviyi de bu film çaktı. Hep aynı hep aynı nereye kadar.

Aklımda kaldı; son savaşa gidecek Musa Rami, oğluna telefonda "bulabildiğin kadar silah bul, alabildiğin kadar bomba al, edebildiğin kadar dua et". Silah satın aldığı sokak satıcısını evinde ölü bulunca sesi çatlaya çatlaya "allah belanızı versin" çığlıkları. Kıçıkırık bir satranç maçını kız kazansın diye silahla kazak öğrenciyi tehdit etmesi.

Sonuç; kepazelik

21 Temmuz Ctesi izledik

http://www.imdb.com/title/tt0826606/

Hiç yorum yok: