Arama

8 Mart 2008 Cumartesi

The Man From Earth (2007)

*** Orada olan adam ***

Konusu şöyle; Profesör John Oldman on yıllık çalışmanın ardından herşeyi bırakıp ayrılmaya karar verir. Diğer öğretim görevlisi dostlarının evinde toplandığı veda partisinde aslında 14.000 yıldır yaşayan ve yaşlanmayan bir adam olduğunu öne sürünce arkadaşları hikayesinin doğruluğunu anlamak için mini bir soruşturma yapmaya başlarlar.

Ne anladım; afişi her ne kadar dünya dışı varlıklarla ilgili bir bilimkurgu gibi gösterse de Jerome Bixby (kendisi Star Trek senaristlerindenmiş ve bu senaryoyu ölüm döşeğinde bitirmiş)'nin senaryosundan Richard Schenkman'ın kotardığı film tam bir bağımsız yapım. 6-7 kişinin bir odada bir kişiye sorular yönelttiği ve zihin jimnastiği yaptığı film ana karakteri itibarıyla K-Pax'i anımsattı. Geri dönüş, canlandırma gibi anlatım unsurlarına hiç başvurmadan sadece dialoga dayalı anlatılınca bir buçuk saatlik bir sohbet olmuş sonuçta, ama senaryonun doğrudan film için yazılmış olması sayesinde takip edilebilir ve bir bütünlüğe sahip yoksa uyarlandığı romanın peşine düşmek gerekecekti. O kadar yıl dayanıp bu sefer çenesini tutamayan, çünkü sonuçta bir insan olan John'un anlattıkları o kadar ilginçleşiyor ki insanlık tarihi hakkında bildiklerimizin ne kadar sınırlı olduğunu yüzümüze vuruyor. Anlatılanlar hayal olabilir ama aynı ölçüde çürütülemeyebilir de. Aynı zamanda akademik dünyanın bile ne kadar dogmacı olabileceğini sergilemesi de çarpıcı. Sonuç itibarıyla görüntü kalitesi ya da oyunculuk ile kesinlikle hatırlanmayacak ama izleyicide vizyon genişletebilecek bir çalışma. Ondört bin yaşında biriyle karşılaşsaydık biz ne sorardık?

Aklımda kaldı; filmin budist söylemi. Jesus isminin oluşumu hakkındaki hikayesi. Finalde baba oğul çıkma ve kalp krizi sahnesi yapmacıklığı ile zayıf kalıyor.

Sonuç; gayet ilginç

8 mart ctesi sabah izledim

http://www.imdb.com/title/tt0756683

1 yorum:

kilavuzkarga dedi ki...

kardeşimle beraber izledim... Benim için bir başyapıt... Çok sevdim... Zaten alacakaranlık kuşağı hikayelerine bayılırım... Ama buraya güldüğüm bişii söyliim... Üst üste dvix filmlerden biriydi.. KArdeşim çok sevdim di mi şimdi ikinci episodu nu izleyelim dedi... baktım afiş benziyor adı No Country for Old Men... elemanın soyadı da old man ya... çok güldüm... hızlı yazdım anlaşılmıştır umarım...