Arama

30 Mart 2007 Cuma

Renaissance (2006)

**** Entellektüel Bilim Kurgu Animasyon ****

Konusu şöyle; 2054 yılında Paris'deyiz. Avalon isimli (Avon'a bir gönderme galiba) bir şirket, bu bilim kurgu dünyasında insanlara gençlik, güzellik, sağlık ürünleri sunuyor. Bu şirketin araştırmacılarından biri kaybolur. Onu bulmakla da cevval polis Karas görevlendirilir. Karas kızın ölümsüzlük üzerinde çalıştığını öğrenir.

Ne anladım; film çok keskin siyah ve beyazlardan oluşan bir animasyon. Başlangıçta Max Payne gibi bilgisayar oyunlarının geçiş sahnelerinin hissini veriyor ama neyse ki hikayenin ilginçliği filmi toparlıyor ve Final Fantasy gibi bir felakete dönüşmüyor. Çoğu bilimkurgu animasyonunda biçime takılıp hikayeden hiçbirşey anlayamam problemini bu filmde yaşamadım. "eğer ölüm olmasa hayatın değeri kalır mıydı?" şeklinde bir mesele çevresinde gelişiyor hikaye.

Aklımda kaldı; genel olarak Blade Runner havası var. Karas'ı Daniel Craig (şimdilik son Bond) seslendiriyor. Renkli olmamasından dolayı olsa gerek belirli bir sahne ön plana çıkmadı benim için filmin genel havası belirleyici şekilde akılda kalıyor.

Sonuç; Filmi genel olarak beğendim ama çok sağlam bir sebep ortaya koymadan tuttuğu taraf içime sinmedi (hayatın şu anda bir sonu var da sanki daha fazla değer vermemizi sağlıyor mu ki bu?).

28 mart 2007 çarşamba akşam izledim merve doktor muayenesindeyken. Sonra halam hastaneye kaldırılmış gece onu ziyarete gittik. Neyse ki durumu iyi

http://www.imdb.com/title/tt0386741/

Hiç yorum yok: