Arama

15 Mart 2007 Perşembe

Blood Diamond (2006)

**** TIA - This is africa ****

Konusu şöyle; bir balıkçı (Solomon- Hounsou), askerler tarafından zorla elmas arama işinde çalıştırılırken büyük boyutlu bir parça bulur ve saklar. Bu sakladığı parça kendisi için ailesini kurtarma, artık büyük elmas tüccarlarının gözünden düşmüş kaçakçı (Danny Archer - Caprio) için son şans anlamına gelmektedir. Tabi asker bozuntuları da kendileri için elmasın peşindedir.

Ne anladım; Sierra Leone 90'lı yıllar boyunca iç savaşı yaşamış, askeri örgütler halkın anasını ağlatmış. Dünyanın geri kalanında çok değerli olan kaynaklar çıkarıldıkları ülkenin başına bela olmuş. Burada sözkonusu nesne elmas. Yine aynı dönemi konu alan Hotel Rwanda vardı geçen sene, bence tam okul müsameresi tadında bir filmdi. Burada daha sağlam bir hikaye var, sonuçta dünya kötü ve herşeyi düzeltmek mümkün değil, kendin ve ailenin başının çaresine bakacaksın diyor. Caprio artık her rolü aynı şekilde oynuyor gibi geliyor bana, o kadar çok sigara içiyor ki kanserden ölür diye bekliyordum, benim canım çekti.

Aklımda kaldı; ufacık çocuklar otomatik tüfeklerle yol kesip adam vuruyor, uyuşturucuyla iyice gerçek hayatla bağlarını koparıyorlar, o etkileyici geldi. "Oğlunu kurtarmak için kendi hayatını hiçe sayan baba" hikayesi maalesef gene karşımıza çıkıyor.

Sonuç; sevdim galiba..

14 mart çarşamba gecesi evde izledik. Hiç etkilenmedi Merve, istiyo elmas.

http://www.imdb.com/title/tt0450259/

Hiç yorum yok: