Arama

20 Ocak 2008 Pazar

Sis ve Gece (2007)

**** Uğur Polat'ın bıyıkları ****

Konusu şöyle; amiri yakınlarda öldürülen gizli servis elemanı Sedat, içinde bulunduğu teşkilatın kendisini pasifize ettiğini düşünmektedir. Özel yaşamında da gizlice aşk yaşadığı resim öğrencisi Mine ortadan kaybolmuştur.

Ne anladım; Ahmet Ümit'in tanınmasını sağlayan eserlerinden Sis ve Gece, Turgut Yasalar tarafından senaryolaştırılıp sinemaya aktarılmış. Aksiyonu arka planda kalan, karakterlere odaklanan bir polisiye, hatta psikolojik drama denebilir. Aynı dönemin ürünü olan Haluk Bilginer'li Polis akla geliyor ama ben o filmi hiç beğenmediğim için aynı kefeye koyamıyorum bununla. Bana Insomnia'yı anımsattı. Kitabı okuyalı çok zaman olmasına rağmen filmde sahnelerin ilerlemesiyle bölümleri tek tek hatırlattı. Tanınmış bir romanı sinemaya aktaran kişiler bir bağlılık yemini etmek zorunda değil tabi ama gördüğüm en iyi kitap uyarlamalarından biri diyebilirim. Romanın ruhunu çok başarılı yansıtıyor. Sürekli bir tanıdık oyuncunun çıkıp bir sahne oynayıp bir daha görünmemesi ilginç, "aa bak bu da oynuyor" etkisi yapıyor. İlyas Salman, Uğur Polat ve Mine rolündeki Selma Ergeç üzerlerine düşeni yapıyorlar.

Aklımda kaldı; tabi ki finali. Sorgulama için gidilen mekan. Yargısız infaza dönüşen baskın.

Sonuç; çok beğendim

19 Ocak Ctesi günü izledik.

http://www.imdb.com/title/tt0903021/

Hiç yorum yok: