Arama

26 Aralık 2007 Çarşamba

3:10 To Yuma (2007)

**** They're gonna hang me in the mornin', I'll never see the sun ****

Konusu şöyle; iç savaşta tek bacağını kaybetmiş olan ve büyük oğlu tarafından pısırıklıkla suçlanan çiftçi Dan Evans (Christian Bale) borcundan dolayı evini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıyadır. Ünlü haydut Ben Wade (Russell Crowe) yakalanıp Yuma hapishanesine giden trene yetiştirilmesi işi çıkınca 200 dolar karşılığında görevli ekibe katılır.

Ne anladım; sürekli değişik türlere el atan James Mangold'dan bir yenilik daha. Daha önce yaptığı Copland'i hatırlatıyor. Bir western olarak Unforgiven ile High Noon tadları var filmde. Finale gelene kadar bence mükemmel götürüyor hikayeyi, karakterlere odaklanıyor, silahların ateşlendiği aksiyon sahneleri de dengeli. Tek sorun karakterlerin yaptıkları acaip davranışlar ve diğerlerinin bunlara tepkileri (Ben Wade birini öldürüyor iki tokat atıp devam ediyorlar, birini uçurumdan atıyor gene bişey yok, vur gitsin işte. Özellikle başta yakalandığı sahne ve finaldeki karakterin geçirdiği büyük dönüşüm tam uyduruk duruyor) Bir de Charlie Prince rolündeki Ben Foster'ın oyunu abartılı geldi. Bunların dışında çok beğendim.

Aklımda kaldı; Charlie Prince'in kanun adamlarının başına ödül koyduğu sahne. Ben Wade'in şarkısı. Peter Fonda abimiz. "I've always liked you Byron, but even bad men love their mommas."

Sonuç; mükemmel olabilirmiş.

25 aralık gecesi izledik

http://www.imdb.com/title/tt0381849/

Hiç yorum yok: