Arama

23 Nisan 2007 Pazartesi

Taxidermia (2006)

**** Macar Salamı ****

Konusu şöyle; çükünden alev çıkaran bir asker, yaverlik yaptığı subayın karısına kızına bakarak cinsel fanteziler kurar. Onun oğlu yıllar sonra Macar "hızlı yeme" spor takımının şampiyonluğa oynayan adamı olacaktır. Ve onun oğlu da ölü hayvanların içini dolduran sessiz sakin başka bir ruh hastası haline gelecektir.

Ne anladım; kendim çok birşey anlamadım ama sonrasında izleyenlerin yorumlarını okuyunca şunlar mantıklı geldi. Film dede, baba ve oğulun dönemlerinin 3 adet yarım saatlik bölümle anlatıyor. Bölümler sırasıyla ikinci dünya savaşı sırasındaki, soğuk savaş dönemindeki ve komünizmin yıkılıp tüketim toplumuna dönüşen Macaaristan'ın bu farklı dönemlerine ait karakter ve hikayeler anlatıyor. Üç aile bireyi de (gerçi toplumun geri kalanı da aynı şekilde) sıradışı özelliklere sahip. İlki cinsel fanteziler içinde aklını yitirmiş, ikincisi güç saplantısına kaybetmiş kendini, oğul ise en içe kapalı ve açılamayan ve ölümsüzlük gibi en uçuk hayale kapılan oluyor.

Aklımda kaldı; küvetin etrafında dönen kamera sahnesi. Kendini tahnit edip venüs heykeline dönüşen çocuk. Hızlı yeme karşılaşması ve sonrasında koca kazanın başındaki toplu kusma sahnesi.

Sonuç; çok sıradışı bir film, kusma, cinsel organlar, kesme biçme, hayvan ve adam öldürme işkence vs zorlayıcı çok sahne var. Bunları kaldırabilecekler için değişik bir deneyim.

22 nisan pazar gündüz izledim

http://www.imdb.com/title/tt0410730/

Hiç yorum yok: