Arama

21 Nisan 2007 Cumartesi

Dünyayı Kurtaran Adam (1982)

* Bir insan beyni ele geçirsem böyle saçma sapan şeyler yapmazdım*

Konusu şöyle; Star Wars, Galactica, Superman gibi filmleri izleyen Türk sinema sektörü Kapadokya'ya tatile gider. Dönüşte de tatildeki animasyon görüntüleri ile o filmlerin bantlarını karıştırıp üstüne alkollü muhabbetler yapıp piyasaya sürer.

Ne anladım; bir grup üniversite öğrencisi yapsa böyle birşeyi belki gülünüp geçilir ama işi bu olanlar yapınca bu kadar olay çıkmış herhalde. Woody Allen'nın da ilk filmi diye geçen böyle bir hadisesi var What's Up Tiger Lily diye, uzakdoğu filmlerinden görüntüler alıp üzerine dublaj yaptığı, o da çok sıkıntı verici bir filmdi. Özellikle ses bandına dayanılması çok zor bu filmin, Tarkan vs gibi o yılların filmlerinde olduğu gibi çok gürültülü bir arkaplan var sürekli.

Aklımda kaldı; unutulacak neresi var ki, tüm filmi yazmak lazım. Açılış jeneriği sanırım kağıda yazılıp elle çekilerek anime edilmiş. Uzay gemisinde yükseliyorum, inişe geçiyorum efektleri çömelme dikelme ile halledilmiş. Girizgahtaki uzay çağından sonra galaksi çağı geldi muhabbeti. "Nerede olduğumuzu mutlak öğrenmemiz gerek yoksa burda açlık ve susuzluktan ölürüz" Star Wars'tan alınan sahneler çok geniş çekilmiş olduğundan bu filme uydurmak için nerdeyse yarısına basılarak sıkıştırılmış. "Kadınların dayanamadığı meşhur ıslık" Elemanın ayaklarına taş bağlayarak çok yükseklere sıçramayı öğrendiği eğitim sahnesi.

Sonuç; ne sonucu? Bi izlemek lazım tabi

21 nisan 2007 cumartesi akşamüstü izledim

http://www.imdb.com/title/tt0182060/

1 yorum:

Ongun dedi ki...

Hocam süper kült bi film yahu:))) 1yıldızdan fazlasını hak ediyor bence :) Olayı komedi diye yapmamalari filmi daha da komiklestirmiş. Yeni cikan D.K.Adamin oglu mesela komedi amacli ve tv'den kisacik izledigime gore oldukca kotu. Ama D.K.A bir tanedir :)