Arama

13 Nisan 2008 Pazar

King Of California (2007)

** Çıplak çinli adamlar **

Konusu şöyle; iki senedir akıl hastanesinde yatan babası (Michael Douglas)'ın taburcu olup yeniden hayatına girmesi ile Mac Donalds' da çalışarak hayatını ancak idare eden Miranda (Evan Rachel Wood)'nın yaşamı altüst olur. Üstüne üstlük babası hastanede bir hazinenin gömülü olduğu yerin şifresini çözdüğü saplantısını edinmiştir.

Ne anladım; Alexander Payne himayesinde Mike Cahill tarafından yazılıp yönetilen bir film. Akıl sağlığı yerinde olmayan Charlie'nin çılgın sayıklamaları acaba gerçek mi hayal mi ikilemini ve kızıyla kaybettiği zamanı telafi edebilecek mi sorusunu cevaplamaya çalışan hikaye afişi ve tiplemesi ile Fisher King'i anımsatıyor. Douglas çatlak tiplemesi ile ilgi çekiyor ama iki ana karakter de bana çok yapay geldi, çoğunlukla oyunculuğu da zayıf buldum. Acı komedi denilebilecek tarzda, Payne'nin yaptıklarıyla uyumlu ama onlardaki güldüren anlardan mahrum kalmış bir film. Koskoca binanın iki metre altından kimsenin farketmediği bir nehir geçiyor olması gibi anlamsız bir çıkış noktası hikayenin masalsı olmasından ziyade pek üzerinde düşünülmemiş olmasıyla bağlantılı kanımca.

Aklımda kaldı; swingers grupçu demekmiş. Charlie'nin kızına, "hiç bir dahinin çok iyi babası olduğunu duymadım" ile başlayan itirafları.

Sonuç; pek sevmedim

13 nisan pazar günü izledim

http://imdb.com/title/tt0388182/

Hiç yorum yok: