Arama

17 Eylül 2007 Pazartesi

The U.S. vs. John Lennon (2006)

**** Give peace a chance ****

Konusu şöyle; John Lennon Beatles'ın son dönemlerinde Yoko Ono ile birlikte olmaya başladıktan sonra daha politik bir kişilik kazanır. 68 - 72 arasında da Vietnam savaş karşıtlarının bir anlamda liderlerinden biri olur ve yazdığı parçalar bu aktivistlerin dilinde marş olur. Ciddi bir güç haline gelmesinden korkan ABD hükümeti tarafından kontrol altında tutulmak için izletilir. Bu dönemde Lennon'ın görüşlerini ve gücünü inceleyen bir belgesel.

Ne anladım; bir kısım insan aktivistlerle işbirliği yaparak toplumu etkileyen bir güç odağı haline gelmişti ve tehlikeliydi derken bazıları da bir sanatçının dünyanın en büyük ve güçlü hükümetine karşı düşman kabul edilecek kadar bir gücü nasıl olabilir diyorlar Lennon için. Bundan 30 yıl önceki dünyada sanat belki birtakım sonuçlar alabiliyormuş, bugün ise şaşaalı liveeight gibi konserler düzenleniyor kimse de tınmıyor. Film özel olarak Amerikan hükümeti ile en karşı karşıya geldiği 4 yılı baz alarak Lennon'u anlatmaya çalışıyor. Bütün bu durumla kısa bir süre sonra gerçekleşen öldürülmesi arasında bir komplo teorisi kurmasını bekledim ama yapmadı. Ben kurdum o bağı..

Aklımda kaldı; çiftin balayındaki yatak protestoları ve klipte de kullanılan Give Piece A Chance. Çanta ile ropörtaj. Yardım konserinde Lennon'ın adamın kurtarılması için yazdığı parça.

Sonuç; severim Beatles'ı ve Lennon'ı.

16 eylül pazar gündüz izledim

http://www.imdb.com/title/tt0478049/

Hiç yorum yok: