Arama

23 Eylül 2007 Pazar

Cashback (2006)

**** Bir sanatçı doğuyor ****

Konusu şöyle; Ben Willis kız arkadaşından ayrılır ve depresyona girer. Tüm zamanında onu düşünmekte artık geceleri de uyuyamamaktadır (insomnia). Bu kazandığı ekstra sekiz saati paraya çevirmek (cashback) için bir süpermarketin gece vardiyasında işe girer.

Ne anladım; 2004 yılında yaptığı, çok beğenilen, Oscar'a bile aday olan aynı isimli kısa filmini ilk uzun metrajında yeniden çekmiş yönetmen (18 dakikalık film bu filmin içinde yer alıyormuş). Bir hikayeden ziyade baş karakter Ben'in dünyayı algılayışının olgunlaşması ve bir sanatçıya dönüşmesi üzerine kurulu romantik komedi kılığında bir drama. En kendine özgü sahneleri çalıştığı yerde zamanı durdurup kadınları soyarak kendi üreteceği eserler için malzeme topladığı yerler. Biraz dağınık yapısı, birçok konuya girecekmiş gibi yapıp girmemesi dikkatleri de dağıtıyor ama sevilebilir karakterler ve mizahı sayesinde ilgiyi hakediyor.

Aklımda kaldı; bir sahnede telefonla konuşurken Ben yatağına düşüyor, bu sahne 25 günlük çekim süresinin 1 gününe malolmuş ve hemen dikkati çekiyor. Her ayrılma sahnesinde eşlik eden arya.

Sonuç; sevdim

23 eylül ctesi izledim

http://www.imdb.com/title/tt0460740/

Hiç yorum yok: