Arama

27 Temmuz 2008 Pazar

Recep İvedik (2008)

*** Evet, hayatta tek komedi izleyecek olsaydım o bu olmazdı, ama ... ***

Konusu şöyle; yolda bulduğu cüzdanı sahibine teslim etmek için Antalya'ya yollanan Recep İvedik (Şahan Gökbakar) orada çocukluk aşkı Sibel'e rastlar. Otel sahibine cüzdanını teslim ettikten sonra Sibel'in dikkatini çekmek için bir süre de kalmaya karar verir.

Ne anladım; TV şahsiyeti Şahan, kardeşi ile birlikte yaptıkları ikinci sinema projesinde bu sefer ilk filmlerindeki korku türü yerine televizyonda canlandırdığı karakterlerden birine perdede hayat veriyor. İki ana bölümden oluşuyor film, birincisi yolculuk, ikincisi otelde geçen kısım. Bir tv filmi kalitesindeki görüntüler İvedik'in çocukluğunu izlediğimiz kısa bir bölümde değişiyor, demek ki kaliteli çekilebilirmiş ama öyle tercih edilmemiş, belki de maliyetinden. Birkaç sahne haricinde iğrendirmeden güldürmeyi başarmış gene Şahan (esprilerle değil de karakter ve oyunuyla güldürüyor o ayrı). Kamyoncular derneği giriş sınavı finali, arabadaki gülen metalciler gibi çok kolaya kaçtığı yerler de var. En büyük sorun dengesiz olması, çok komik bir sahnenin ardında sadece senaryoyu sürdürmek için düşünülmeden yazılmış bir gereksiz sahne gelebiliyor. En azından Sibel'in Recep'e ilgi duymasına yardımcı olacak bir kaç çözümleme eksik. Sonuçta bu filmi kıyaslarken Mr. Bean, Benny Hill, Wayans filmlerini referans almak gerekir diye düşünüyorum ne alakası var Nuri Bilge Ceylan'la.

Aklımda kaldı; "ragınkok gibising, çadır gurmağ istiyörümm" Otellerde odayı gösterip parayı indragandi yapan komi gibi takıldığı kişisel meseleleri de yedirmiş.

Sonuç; beklediğimden iyi, acaba ben mi çok az şey bekliyordum

21 temmuz pazartesi izledim

http://www.imdb.com/title/tt1193516/

Hiç yorum yok: