Arama

27 Nisan 2009 Pazartesi

The Spirit (2008)

*** Toilets are always funny! ***

Konusu şöyle; Denny Bolt (Gabriel Macht) kaç kurşun yerse yesin bir şekilde ölemeyen bir süper kahraman polistir. Rüyalarında sürekli yanıbaşında olduğunu hatırlatan ölümden uzak dururken gençlik aşkı, mücevherat sevdalısı Sand Saref'in (Eva Mendes) Ahtapot (Samuel L. Jackson) ile giriştiği mücadelede taraf olmaya çalışır.

Ne anladım; Spirit, Will Eisner isimli önemsenen bir çizgi romancıdan Frank Miller tarafından sinemaya uyarlanan ünlü bir karaktermiş. Hem işin arkasındaki kişiler hem de görüntülerinden dolayı Sin City ve 300 filmleri ile yapılan kıyaslamalar ezici bir şekilde bu filmin aleyhinde işliyor. Okuduğum çok sayıda eleştiride izleyicilerin ilk yarının bitmesini bekleyemediklerini belirtmesi çok şaşırtıcı, çünkü her ne kadar çok ahım şahım bir hikayesi olmasa da çizgi roman uyarlaması fantastik bir filmden beklentileri bu derece ters köşeye yatıracak bir başarısızlık da göremedim. Bahsedilen filmlerden ayırıcı yönü klasik anlatıların aksine iyice "kitsch"leştirilmiş, yüzeysel karakterlerin ve çok derinlikli olmayan hikayesinin senaryoyu iyice boşlayıp göze hoş görünecek sahnelerle doldurulması olduğu söylenebilir. "Benim şehrim, ben onun ruhuyum" zırvalıklarıyla örülü dış ses, Ahtapotun yarattığı isimleri -os ile biten elemanların komiklikten ziyade zevzeklik gibi durması, Jackson'un abartılı, Johansson'un tutuk, Macht'ın pasif oyunculukları biraz kendisini ciddiye alan bir filmde çok negatif olarak görünebilirdi ama burada genel seviyenin üzerine çıkan hiç bir yanı olmayınca tutarlılığı bozan bir yan yok. Buradaki sıkıntı, öncesinde Sin City'i Lucky Number Slevin'i izlemiş birisi için bu filmde yeni bir şey yok, üstelik de kendisini tekrar eder gibi görünen süresi iyi ayarlanmamış sahnelerden oluşuyor. En yakın durduğu film Dick Tracy, onu anlamsız bulmuştum, ama bundan nefret etmedim.

Aklımda kaldı; çamurlardaki kafaya klozet geçirmeye varan kavga sahnesi.

Sonuç; beklenmedik bir şeyle karşılaşmadım

http://www.imdb.com/title/tt0831887/

Hiç yorum yok: