Arama

22 Ocak 2010 Cuma

Zombieland (2009)

**** Rule #1 : Cardio ****

Konusu şöyle; insanlığın çoğunun beyinlerine nüfuz eden bir hastalıkla zombiye dönüştüğü ve Amerikanın Zombieland'e olduğu bir ortamda eline kız eli değmemiş takıntılı ve hayatta kalmak için upuzun bir kural listesi oluşturan Columbus (Jesse Eisenberg) hayattaki tek amacı yeniden twinkie yiyebilmek olan kovboy karizmasındaki zombi katili Tallahassee (Woody Harrelson) ile birlik olup zombisiz batıya doğru yola düşer.

Ne anladım; Ruben Fleischer isimli yönetmenin ilk büyük projesi, nedense film başlayana kadar Rob Zombie'nin sanıyordum filmi. Zombilerin tehditi altında hayatta kalmaya çalıştığı ve bunun için oluşturduğu kural setini aktardığı girişin ardından bir yol filmi olarak devam eden komedinin büyük ağırlığı oluşturduğu filmde zaten zombiler de tamamen değişik şekilde öldürülmeleri ile eğlence unsurunu oluşturuyor. Shaun Of The Dead sonrası ona öykünen filmlerin en başarılısı olan Zombieland film referanslarıyla yüklü senaryosu ve estetik zombi katli sahneleriyle öne çıkıyor.

Aklımda kaldı; komşu kızla olan sahnesi. Piyanoyla haftanın zombie katli. Tüm Bill Murray sahnesi. - Pişman olduğun bir şey var mı? - Garfield belki.

Sonuç; eğlenceli

http://www.imdb.com/title/tt1156398/

21 ocak günü izledim.

1 yorum:

Tolga YILDIRIM dedi ki...

Bence de eglenceli bir filmdi. Hatta uzun zamandır en fazla eglendigim/güldügüm film diyebilirim. Bu arada artık eskisi gibi fazla film seyredemediğimi de eklemem lazım.
"Shaun of the Dead"e fazlaca benzer buldum ben. Gerci zombi filmlerinin hangileri birbirine benzemiyor ki. Keske bu vampirli olsaydi. Vampir'li komedi filmi seyretmeyeli oldu epey. Haa unutuyordum az daha, "THE TWILIGHT SAGA: NEW MOON" var di mi? Bu da vampir+komedi klasmanından degerlendirilebilir.
Ben en cok Bill Murray'li sahneleri sevdim. Murray'in normal halini zombi zannetmeleri muthişdi bence..